19 jūnijs 2011

Leeds 10K Run

So blogu izveidoju lai arhivetu savas orientesanas kartes, bet soreiz bus maza atkapite no orientesanas. Jauzraksta par pieminesanas vertu pasakumu, kura sodien piedalijos. Pirmo reizi dzive piedalijos 10 km ielu skrejiena – Leeds10K Run!
Kaut kad jauniba vairakas reizes biju skrejis 10 km krosu pa mezu, uzradot rezultatus 42-45 minusu robezas, bet pa asfaltu tadu kilometrazu nekad nebiju veicis ne treninos ne sacensibas. Tapec isti nezinaju ko un ka darit, un kadu rezultatu esmu spejigs sasniegt. Pedeja menesa laika 2x nedela paskrienu lenus 4 km treninus, domajot par Kapu. Un no siem treniniem varu izdarit secinajumu ka lenu skrienot mans atrums ir 6 min/km, tatad paskrienot mazliet atrak varetu izspiest 5-5:30 min/km, jo maksimali es neesmu gatavs izlikties. Tatad pirms starta jau aptuveni vareju nojaust ka mans rezultats varetu but 50-55 minutes, kaut gan piesakoties sacensibam drosmigi anketa biju ierakstijis ka noskriesu atrak par 50 minutem. Velak izradijas ka taktiski to biju pareizi izdarijis, jo skrejejus sadalija 2 grupas – tie kas skries atrak par 50 minutem, tiem zalie numuri un starta stav prieksgala, bet kuri prognozeja savu rezultatu ilgak par 50 minutem, tiem sarkanie numuri un jastarte loti talu no starta linijas. Tatad es tiku pie zala numura :)
Diemzel stundu pirms starta sakas lietus, kurs tikai mazliet pierimas sacensibu vidusdala. Isteniba skiet ka labak skriet lietu neka karsta saule. Pirms starta izstaveju garo rindu uz tualetem, mazliet pastaipijos un jau dzirdeju ka sauc zalos numurus uz startu. Ieslideju starp tuvak esoso skrejeju grupinu un nemaz nenojautu ka esmu nostajies starp tiem kuri savu rezultatu prognozeja zem 35 minutem. 15 minutes pirms starta sakot virzities uz starta liniju sapratu ka esmu pasa prieksgala 9000 skrejeju baram!!! Starta staveju kada 5. rinda un tikai tagad saku domat ka nebus labi, jo visapkart stavosie skries krietni atrak par mani un reali man nebus kam iesesties aste, labak butu bijis atrasties starp savas kategorijas skrejejiem ar kuriem kopa varetu uzturet vienmerigu skrejiena tempu. Nu neko darit, vismaz mans chipa laiks neko daudz neatskirsies ar realo laiku, jo starta saviena bridi pec paris sekundem varesu skersot starta liniju. Sadas tadas uzrunas un ilgi gaiditais starta saviens atskan! Pirmie 100 metri neliels kapums un es pat dazus prieksa startejusos apdzenu, bet tad sakas mauciens un es maucu visiem lidzi. Protams ka notiek tas ko prognozeju, mani sak apdzit ik uz katra sola.
1. km atzime, apskatos pulksteni… johaidi 4:20… STOP vecit, ar tadu atrumu es talu netiksu. Starts ir viennozimigi parkerts, ko izjutu 3. km kad saku manami samazinat atrumu un plist nost, it seviski pret kalnu. 4. km pec dzerampunkta mazliet atguvos un atkal iedevu mazliet gaziti grida, bet jutu ka ir mazliet pa atru. 5. km raustijos, jo galigi nevareju nokert savu tempu, bet vismaz beidzot ari es saku kadu apdzit, jo visu laiku nemitigi mani apdzina un apdzina un apdzina :) 6. un 7. km ari pagaja raustoties, pameginaju iesesties kadam aste, kad likas ka ir pa atru tad atlaidu, bet tad atkal likas ka varu atrak paskriet un atkal uzspiedu. Skiet ka tiesam labak butu starta stavejis starp sava atruma skrejejiem un tad varetu vienmerigi ar atrumu 5:30 min/km veikt visu distanci un beigas pat meginat kapinat tempu. Bet tagad notika tiesi otradak, es paliku arvien lenaks un lenaks, 8. km kapums loti gruti padevas, bet 9. km bija viskritiskakais, likas ka speka nav vispar vairs, kas labi redzams grafika – 6:15min/km ir zem katras kritikas.
Finisa vel atradu speku ta kartigi uzkapat un finiseju ar rezultatu 55:37 ienemot 1645. vietu no vairak ka 9000 registrejusajamies skrejejiem, no kuriem lidz finisam ieklaujoties 2 stundu kontrollaika tika aptuveni 7000. Darba vietas Rixonway Kitchens mikromaca es piekapos menedzerim Russell Townend (1547. 55:06) toties parspeju team leader Clifford Law (4290. 1:08:30) Tagad skatoties savu grafiku ir loti labi redzams ka saku pa atru, pec tam vidu raustijos nespejot nokert 5:30 min/km atrumu, un beigas diemzel esmu pamatigi noplisis.
Ja ta paverte tad beigas esmu zaudejis aptuveni 2 minutes, jo pedejiem 3 km pec plana vajadzeja but tiem atrakajiem. Nevar saprast ka butu bijis labaks rezultats – sadi ar atru startu no prieksgala, tempa raustisanu un lenam beigam, vai ari ar talaku starta vietu un apmeram 1 minutes deficitu, bet vienmeriga tempa ar paatrinajumu beigas. Ta ka loti patika sads skrejiens, tad zinu ka sis sogad noteikti nebija mans pedejais 10 km skrejiens, nakamreiz parbaudisu 2. variantu vai varu noskriet vienmeriga tempa ar atrakam beigam. Kaut ari distance bija ar daziem nepatikamiem kapumiem, un kaut ari ne mirkli neskreju ar maksimalu atrumu (pulss nevienu bridi nesasniedza 180 bpm) tagad ir konkrets rezultats no kura varu nomest vismaz 3minutes. Atrak par 50 minutem gan diezvai vairs spetu paskriet, jaunaks nepalieku un ari svara neesmu no tiem vieglakajiem :)  Vel viens interesants fakts, nekad nebutu iedomajies ka pec sada skrejiena visvairak man sapes nevis kajas bet gan pleci, liekas ka rokas nokritis :)
Un vel, sakuma biju diezgan skeptiski noskanots par visai augsto dalibas maksu (26 marcinas) bet atrodoties tur starp 9000 skrejejiem un gustot gandarijumu no sava skrejiena, un vairak iedzilinoties sa skrejiena butiba, ne mirkli nenozeloju ka ari es izlemu piedalities saja pasakuma. Sis skrejiens bija labdaribas, kurs jau 5. gadu tika organizets par godu skrejejai Jane Tomlinson, kura 2007. gada nomira no veza. Visi sa skrejiena ienakumi tika ziedoti labdaribai, veza slimniekiem un slimiem berniem. Es savas 26 marcinas ziedoju Leeds bernu slimnicai, it ka sikums, bet sada veida (ar skriesanu) ziedot naudu ir daudz lielaks gandarijums neka uz ielas kadam iemest spainiti kadu monetu.
Ta mes iesildijamies, ta mes startejam un ta mes skrejam!

Runajot par tuvojosos Kapu, izskatas ka vajadzes parregistreties no Open100 grupas uz M21S grupu, jo pedeja menesa laika regulari skrienot esmu pazaudejis svaru no 102kg uz 97kg. Jamegina bus uzest iztrukstosie 3kg :)))

Nav komentāru: