01 jūlijs 2011

Kapusils (Smiltene)

Category: Kapa 2011 1. diena
Map/area: Kapusils (Smiltene)
Organiser: OK Kapa
Country: Latvia
Discipline: Open100
Latvijas orientesanas svetki Kapa 2011 Smiltene ir klat. Es Kapas gaisotne jau iejutos ceturtdienas vakara, jo nacas padarboties ka tulkam. Bija jasagaida zviedri no Rehns BK ar braliem Lysell prieksgala. Nezinu kas un ka tur bija sarunats, bet izradijas ka zviedriem dzivosana bija paredzeta profenes kopmitnes, bet tur stradajosas tantes neviena angliski nemak, tad nu bija jaizpalidz mammas kolegei uznemt Paulina kluba biedrus.
1. dienas sacensibu centra ierados loti laicigi, lai bez liekas steigas varetu pieregistreties, sagerbties, lenam aiziet lidz startam, aprunaties ar sen neredzetiem pazinam un ari ar jaunajiem zviedru pazinam, mazliet pastaipijos pirms starta un biju gatavs uzsakt ilgi gaiditas sacensibas. Open 100 grupa pieteicos tikai ar vienu merki – uzvaret. Zinaju ka nopietnakais konkurents bus ieprieksejo gadu simtnieku lideris Maris Kalejs un rekinajos ari ar jaunibas dienu cinu biedru Leonu Pelnu, kurs man par parsteigumu ari bija sasniedzis simtinu. Kapusila biju skrejis loti loti sen Azimuta, kaut kad 90tajos gados un atceros ka sis mezs nav nekads skrienamais, tapec labak bus lenam bet precizi parvietoties. Mezs izradijas vel briesmigaks neka biju iedomajies, galvenokart vejgazu del, jo vietam parvietosanas bija loti apgrutinata. Jau 1. kp tads visai indigs, galvenais precizi noturet virzienu, kas ari izdevas un punktu panemu bez problemam. Kas izdevas uz 1. kp, tas neizdevas uz 2. kp, ejot lauka no 1. kp un izvairoties no kritusajiem kokiem neizdevas noturet virzienu un aizgaju pilnigi skersam, bet ta ka prieksa bija orientieris lielais cels, tad ipasi virzienam nepieversu uzmanibu, bet pirms pasa punkta gan loti uzmanigi nacas lasit karti, jo dzunglis bija pamatigs un tikai pec iedzitas takas izcirtuma precizi izdevas trapit punkta. Uz 3. kp tik jaskrien cik nu speju pa izcirtumu un tad no stura punkta ieksa, bet atkal sakrituso koku del novirzos mazliet pa kreisi, bet atri saprotu kur esmu. Pirms punkta nokeru Gepi, kurs starteja 2 minutes pirms manis. Uz 4. kp uzreiz bija skaidrs ka skriesu ara uz cela un tad punktu nemsu no paugura malas, pie punkta sev aizmugure vairs nemaniju Leonu, tatad vins bus skrejis citu variantu, nu tad tik jabeg prom no vina. Uz 5. kp visu etapu noskreju veiksmigi visu kontrolejot, bet tiesi pirms punkta pazudu tajas daudzajas ieplacinas, apskraidiju visas vinas, bet punktu ta ari neatradu un lai nezaudetu vel vairak laiku, skreju atpakal uz pirmo ieplacinu un tad virziena lenam virzijos uz prieksu, un soreiz izdevas trapit punkta. 2 minutes zaudetas, bet Gepi ari nekur nemanu, ari bus laikam kaut kur sakludijies, jo man garam diezvai pagaja. Ari uz 6. kp apmeram 2 minutes zaudeju, vispirms jau lauzoties etapa vidu pa nogazi kura bija pilna ar kritalam un tad ieskrienot purva pirms pasa punkta nebija parliecibas uz kuru pusi punkts varetu but, loti paveicas ka starp eglitem pamaniju punkta lukturi. 7. kp loti vienkars, tik virziena gar purviniem. Dzerampunkta godigi izdzeru 2 glazites, jo karstums bija visai iespaidigs (+30) un tad sakot virzities uz 8. kp uz cela pamaniju Gepi, kurs skreja uz 7. kp, tatad pec manas bakstisanas uz 5. un 6. kp nekur talu nebiju aizbedzis. Uz 8. kp salasu visas mazas ieplacinas eglites un punkta nonaku precizi. Uz 9. kp ari pa zalo, izvelos ka orientieri purvinu labaja puse un lauzos tik cauri eglitem, pirms pasa punkta kaut ka tomer tas apvidus skiet visai peldoss un atkal paveicas, jo punktu izcel neliels barins orientieristu. Uz 10. kp karte vispar neskatos, jo skrienu tik lidzi tam barinam, atzimejos skatitaju punkta un turpinu sekot prieksa skrienosajiem, un kad ieskrienu meza, tad beidzot rupigak ieskatos karte un izsecinu ka esmu jau paskrejis garam vajadzigajam pauguram, tapec saku virzities mazliet atpakal pa kreisi, bet jutu ka nav pareizi. Uzmetu kompasa virzienu un saprotu ka tomer nebiju paskrejis garam, tapec jaskrien pari purvam uz punktu... ta bija lielaka kluda, ta cinijies sen nebiju, purvs pilns ar smirdigu udeni, mazas eglites visapkart plus vel sagazusas lielas egles, aptuveni 2 minutes nacas zaudet lai pieveiktu tos 150 metrus purva. Pasu punktu panemu bez problemam, uz 12. kp atkal tik virziena gar purvu, bet loti lenam, jo tas purvs uz 11. kp daudz speka man bija atnemis. Uz 13. kp kapjot augsa pa karjera smiltim dzirdu ka komentetajs Andris Rupais finisa piemin Mari Kaleju, kurs sobrid ir Open100 lideris ar rezultatu 1:03:00, es paskatos pulksteni un man laiku rada tikai 56 minutes, tatad japcinas vel mazliet un visas iespejas apsteigt smagsvaru lideri. Bet kalna iet nezeligi gruti, divi gudrinieki vel apsedusies tur un tipa uzmundrina visus. Es siem saku johaidi gruti tacu, un sie vel trakak sak blaut uz mani :))) JAKAPA! Un es kapaju ar, atpakalcela uz 14. kp lidoju ta ka smiltis skist.
Finisa svelme un smiltis un ta patikama sajuta ka pirmkart esi sevi uzvarejis un pieveicis to distanci, un tikai pec tam paradas interese kadu rezultatu esmu uzradijis. Pirms starta prognozeju ka so 4.6 km distanci vajadzetu kadas 39-45 minutes pieveikt, bet man splitu lapina cipari loti iespaidigi 1:00:01 un pec mirkla komentetajs pazino ka Open100 grupa ir jauns lideris – Andis Celinskis!!! Jaa, ar tadu rezultatu but pirmajam ir visai divaini, bet izskatas ka citiem veciem bija gajis vel grutak ka man, jo 2. vietu apsteidzu par 3 minutem, 3. vietu par 10 minutem, bet talak jau zaudeja pat pusstundu un vel vairak. Isteniba man pat skita ka distance ir parak sarezgita prieks mums smagsvariem, jo ar sadu svaru nav vienkarsi parvietoties pa mezu, jo ja es atnemu no sava rezultata tas 6-7 minutes ko pazaudeju kludas, tad sa vai ta videjais skriesanas atrums ir krietni virs 10 minutem. Vel ilgu laiku pec finisa bija patikami dzirdet ka ik pa laikam Rupais piemin manu vardu, ka uzvaretaju smago dzentlemenu grupa :) Tatad sodien iezciniju 1. vietu no 14 resnajiem, ar loti labu handikapu nakamajam dienam. Kapa starteju kops 1994. gada, izlaizot vienigi 2008. un 2010. gada Kapas, un tikai sogad pirmo reizi bus iespeja 1. dienas vakara kapt uz pjedestala.
Es jau vakara gaita sanemu vairakus jautajumus no draugiem vai tiesam man esot 100 kg un pat Rupais man apbalvosana pajokoja ka uz aci nepateiksi ka esmu 100 kg smags, bet ka vins pats atzina, nav jau obligati jabut 120 kg smagam, pietiek ari ar 100.3 kg :) Es pavisam drosi zinu ka 3. dienas finisa sversu vairs kadus 98 kg, bet galvenais jau bija tas ka registrejoties sveru 101 kg. Talaka vakara gaita ar Raikinu bufete izdzeram paris alus (Aldim ari garsoja) un tad parcelamies uz Leona vasarnicu/pirtinu, kura atradas tur pat paris solu attaluma no sacensibu centra Kalbakas. Klausoties Znotina un Gepa jautros stastus par Jukolu, arvien vairak uz galda saka kraties izdzertas alus pudeles un skaidrs bija tikai viens ka majas dosos ar taksi. Redzes kadu iespaidu si pasedesana atstas uz ritdienas startu, es domaju ka tikai pozitivu.

2 komentāri:

Anonīms teica...

Gepa sagādātais "Brālis" labi slīdēja lejā :)

Andis Ozols teica...

garšoja tiešām labi :)))